Välkomna på vinprovning!

Vinprovning 26:e oktober med Jørgen Tokarski och Hurva byförening

Jørgen har haft vin som sin hobby sedan början av sjuttiotalet och importerar idag vin genom INCENDI VINE af 2014 ApS i Köpenhamn.

Är du intresserad av vinprovning, men tycker att det blir för mycket att gå en hel kurs? Nu erbjuder Hurva byförening ett tillfälle för vinprovning i samarbete med Hurvabon Jørgen Tokarski.

Vi kommer att avnjuta olika årgångar och kvaliteter av vita och röda viner från småskaliga producenter i Portugal, Spanien, Frankrike och Italien. Till vinerna bjuds det på olika slags tilltugg: bröd, italienska ostar, oliver och salami.

Det blir också historier från vinvärlden och lite tips kring hanteringen av vinerna.

Vinerna som provas finns inte på Systembolaget, men möjlighet finns att köpa vinerna till vettiga priser av INCENDI VINE (prisklassen 70 till 135 kr).

Varmt välkomna!

Praktisk information:

Datum: lördagen den 26 oktober

Tid: 15.00

Plats: Församlingshemmet, Hurva

Kostnad: 250 kr / person

Sista datum för anmälan: 24 oktober

Max antal personer: 40

Anmälan sker till: therese_palsson@hotmail.com

Lämna namn och telefonnummer.

Betalning sker på plats.

Anmälan är bindande.