Fibernytt 22:e juli

Det skrivs en del inlägg i våra Facebook-grupper där boende undrar när fiberprojektet är klart.
I dagsläget är det för tidigt att kunna sätta ett exakt datum då allt beräknas vara färdigt och när ett sådant datum finns tillgängligt kommer detta naturligtvis omgående att presenteras på hemsidan och i FB-grupperna. Fram tills dess leder det inte till något att försöka spekulera i slutdatum för det blir endast fråga om gissningar. Det är pga av detta som Byföreningen bevakar projektet och kommer med löpande statusrapporter med info i den mer nära tiden så man får information som är korrekt och relevant.

Tyvärr kom ett litet bakslag då man fick avslag på TA-planen (säkerhetsplan vid vägarbete) Den fick avslag pga att grävtillståndet tyvärr hunnit gå ut. En förlängning på grävtillståndet är dock sökt hos trafikverket så att man snabbt kan få en ny TA-plan. Detta medför att styrborrare (för dragning av kabel under Riksvägen) ännu inte kan bokas men avsikterna är fortfarande att styrborrare skall finnas på plats i slutet på augusti.

De närmaste veckorna kommer återställningsarbetet att ligga still pga semestrar.
Vägföreningen har en dialog med Fibergruppen ang all grus som spolats ut på framför allt Möllebacken.

Nästa statusrapport kommer förmodligen först i mitten/slutet av augusti

Vi önskar alla Hurvabor en skön sommar!