Byte av postortsnamn till Hurva

Nyligen genomförde byföreningen en namninsamling bland de boende i Hurva för att undersöka stödet för att få en ändring av byns postadress från 241 94 Eslöv till ortsnamnet Hurva.
Detta mottogs mycket positivt bland de boende och uppslutning var i det närmaste total kring detta förslag och resulterade i 231 namnunderskrifter till stöd för förslaget.
En skrivelse sändes till Eslövs kommun med önskemål om namnändringen.
Ärendet var uppe i nämnden den 12:e februari och Miljö- och Samhällsbyggnadsnämnden tillstyrkte ansökan.
Nästa steg i processen är att kommunen kommer att skicka ansökan vidare till Posten AB som kommer att hantera ärendet.
Handläggningstiden kan vara tämligen lång, men senast i början av mars 2015 kommer vi att ha ett slutgiltigt beslut i frågan om vi får eget postortsnamn.