Påminnelse: Namninsamling återvinningsstation i Hurva

Om du har glömt eller inte hunnit rösta i ärendet finns det fortfarande möjlighet att göra det.

Kanske har du också en familjemedlem eller en vän i Hurva eller Eslövs kommun som önskar rösta?

För att förslaget ska tas upp i berörd nämnd krävs minst 50 röster. Förslaget ligger ute för röstning till den 17 februari 2022. Alla som är boende i Eslövs kommun kan engagera sig och vara delaktiga, även de under 18 år.

Röstningen kräver att du har eller skapar ett konto på Eslöv kommuns webbplats.

Läs E-förslaget, dela det med andra, rösta och läs mer om hur du gör och skapar konto här:

Om du eller någon du känner inte har möjlighet eller inte vill skriva under digitalt, så erbjuder Eslövs kommun fler sätt att skriva på namninsamlingen. Du kan bland annat skicka ett mejl till kommunen@eslov.se. I mejlet skriver du vilket E-förslag du önskar rösta på samt ditt för- och efternamn. Be om bekräftelse på att de mottagit din röst. Du kan också kontakta Eslövs kommun för att få vidare instruktioner: kommunen@eslov.se, 0413-620 00 (måndag till fredag 08.00–16.30).

Du kan också kontakta Hurva byförening för frågor om ärendet och hjälp med hur du ska gå tillväga.