Odla Hurvas största eller tyngsta pumpa!

Kan du odla Hurvas största, alternativt tyngsta pumpa? Var med i Hurva byförenings odlartävling och vinn fina priser i respektive klass.

Tävla som familj eller som enskild individ.

Passa på att engagera era barn och gör dem intresserade av odling! Barndeltagarna kan tävla i en egen klass, med ett eget frö/en egen planta, om de vill det.

Sista anmälningsdag: 15/5 2021

Vinnarna utses lördagen den 30/10 2021.

Priser från bl.a. Betong ute & inne och Mariannelunds gårdsbutik.

I samband med prisutdelningen planerar vi fler aktiviteter på Halloween-tema för barn och vuxna, såväl odlingsintresserade som icke-odlingsintresserade. Mer info om dagen och prisutdelning meddelas deltagarna och annonseras i FB lite närmare inpå ceremonidatumet.

Må bästa pumpaodlare vinna!

Tävlingsregler:

• Ordna själv ett pumpafrö eller en pumpaplanta av valfri pumpasort.
  • Ta foto på ditt tävlingsbidrag och skickar in det tillsammans med din anmälan. Skriv gärna något kort om vilken sort det är. *
  • Om tävlanden är ett barn och tävlar i barnklassen, nämn ålder i samband med anmälan. (Förälder anmäler barn under 15 år.)
  • Posta gärna ett foto per månad (maj-oktober) på er planta i FB-gruppen Hurva växtgiveri, så att alla kan se varandras plantor och pumpor växa. Skriv gärna något trevligt till bilden. (Vuxen hjälper sitt barn i barnklassen att posta inlägg.)
  • Anmälan sker via formuläret nedan
  • Sista anmälningsdatum: lördagen den 15/5 2021
  • Du är medlem eller betalar in medlemskap i föreningen i samband med anmälan.

Bli medlem här

* Deltagarlistan offentliggörs under Hurva växtgivardag den 16/5. Namn, foto på och eventuell inskickad text tillhörande fröet eller plantan postas i FB-grupperna Hurva byförening och Hurva växtgiveri den 16/5. Om du inte vill att ditt eller ditt barns namn ska synas i sociala medier kan du meddela det i samband med anmälan, så byter vi ut det mot ett kodnamn som bara styrelsen känner till.

Anmäl dig nedan