Namninsamling återvinningsstation Hurva

I september 2021 drogs Hurva återvinningsstation in. Hurva står därmed utan återvinningsstation. De boende hänvisas bland annat till Löberöd.

Hurva byförening undersöker nu möjligheterna för Hurva att återigen få en återvinningsstation i byn. För att stärka ärendet görs detta i form av ett E-förslag på kommunens hemsida.

Om förslaget får 50 röster eller mer skickas det vidare till berörd nämnd, som då tar upp det. Förslaget ligger ute för röstning i 90 dagar. Alla i kommunen kan engagera sig och vara delaktiga, även de under 18 år.

Röstningen kräver att du har eller skapar ett konto på Eslöv kommuns webbplats.

Läs E-förslaget, rösta och läs mer om hur du gör och skapar konto här.

Om du eller någon du känner inte har möjlighet eller inte vill skriva under digitalt, så erbjuder Eslövs kommun fler sätt att skriva på namninsamlingen. Du kan då kontakta Eslövs kommun för att få vidare instruktioner: kommunen@eslov.se, 0413-620 00 (måndag till fredag 08.00–16.30).