HLR-kurs

Ni vet väl att byn har en egen hjärtstartare? Den sitter utomhus på Riksvägen 14 (se här för exakt placering). Här ges nu möjligheten att bekanta sig med den!

Vid två tillfällen hålls en HLR-kurs av Marie Bergstrand och Ulf Nilsson. I utbildningen ingår genomgång av hjärt- och lungräddning, hjärtstartare och luftvägsstopp. Man kommer även att få lite information om hjärt- och lungräddning på barn.

Kursen ges på Hurva Idrottsplats
12 november 14.00-16.30
och
(19 november 10.00-12.30 Fullbokad)
OBS! Det är samma kurs som ges vid de båda tillfällena så det räcker att gå vid ett tillfälle.

De praktiska övningarna är viktiga men har du inte möjlighet att gå utbildningen eller vill öva inför kurstillfället rekommenderar vi att du går en webbutbildning i Vuxen HLR.

Deltagandet är gratis men antalet platser är begränsat till 11 per tillfälle där medlemmar i föreningen har företräde. Har ni en egen Mini Anne så ta gärna med denna och säg till om det vid anmälan. Vi har begränsad mängd dockor och ju fler dockor, desto fler deltagare. Säg också gärna till vid anmälan om ni kan tänka er att dela en docka med någon annan under övningarna så kan vi kanske vara fler per tillfälle.

Anmälan görs senast 1 november men även senare i mån av plats genom nedanstående formulär