Ett nytt år med fokus på hälsa och välmående

Till att börja med vill vi passa på att önska alla Hurvabor ett riktigt gott nytt år!

Med ett nytt år kommer ofta nyårslöften. Inte sällan handlar löftena om ett hälsosammare liv och mer träning. Därför vill Hurva byförening passa på att tipsa om de träningsmöjligheter som finns i vår fina by 2022:

Styrkemix med Nettan Walter – i samarbete med Hurva IF

Olika träningsformer för att bygga upp styrka och kondition.
Dag: Tisdagar kl. 18.30–19.15
Vecka: 3–20
Var: Inomhus i HIF:s klubblokal och utomhus när vädret tillåter.
Kostnad: 500 kr + 100 kr i medlemskap i Hurva IF för den som ännu inte är medlem
Anmälan via sms till: 0761-955763

Yoga med Anette Josefsson på Hälladals friskvård

Förra året höll Anette Josefsson yoga i vacker utomhusmiljö under sommarhalvåret. Håll ögonen öppna för mer information om yoga 2022. Anette meddelar att träningen med stor sannolikhet återkommer 2022!

FB-gruppen Hurva på fötter

Att träna tillsammans är både roligt och utvecklande! Tanken med FB-gruppen “Hurva på fötter” är att ge Hurvabor den chansen! Gruppen är till för alla, från den som tycker om att promenera, till den som springer maraton. Huvudsaken är att du kommer för att ha roligt, det här ska vara en prestigelös grupp!

I gruppen kan du utbyta tips om bra rundor för promenader och jogging, tips om andra sätt att träna, inspireras av andra, bestämma träff för att träna tillsammans och mycket, mycket mer!

Utegym i Hurva

Kommunen avser under 2022 kunna färdigställa det utegym som Hurvaborna röstat igenom i landsbygdsutvecklingsprojektet. Hurva byförening för en kontinuerlig dialog med kommunen angående plan och utförande.

Hurva IF
Vi vill naturligtvis också passa på att önska Hurva IF lycka till 2022! Vi hoppas att det nya året gör det möjligt att i större utsträckning bedrivagruppträning och annan sportutövning inomhus och att Hurva IF därmed får möjlighet att bedriva fler aktiviteter för hälsa och välmående.