Hurva Byförening bjuder in till HLR-kurs

Vid två tillfällen, den 14 mars och den 9 maj, ges möjlighet att gå en HLR-kurs vid Hurva IFs lokal. Kursen hålls av Marie Bergstrand och Ulf Nilsson. I utbildningen ingår genomgång av hjärt- och lungräddning, hjärtstartare, luftvägsstopp. Ni kommer även att få lite information om Barn hjärt- och lungräddning. Ni kommer väl ihåg att byn sedan ifjol har en egen hjärtstartare? Den sitter utomhus vid Riksvägen 14 (se vår hemsida eller hjärtstartarregistret för exakt placering).

Kursen ges mellan kl 10.00 och 12.30. Observera att det är samma kurs som ges vid de båda tillfällena så det räcker att gå vid ett tillfälle. Byföreningen bjuder deltagare på fika vid tillfället.

De praktiska utbildningen/övningarna är viktiga, men har du inte möjlighet att gå utbildningen eller vill öva inför kurstillfället rekommenderar vi att du går in på följande länk och går en webbutbildning i Vuxen HLR.

Deltagandet är gratis men antalet platser är begränsat till 11 per tillfälle där medlemmar i föreningen har företräde. Har ni en egen Mini-Anne så ta gärna med denna och säg till om det vid anmälan. Vi har begränsad mängd dockor och ju fler dockor, desto fler deltagare. Säg också gärna till vid anmälan om ni kan tänka er att dela en Mini-Anne med någon annan under övningarna så kan vi kanske vara fler per tillfälle. Anmälan görs senast 7 mars respektive 2 maj via formuläret nedan

OBS! Om du anmält dig och får förhinder ber vi dig att avanmäla dig så platsen kan gå till någon annan.

Anmälningsformulär